Pääsiäistervehdys 2021

Pääsiäiseen on jo toisena vuonna perättäin virittäydytty vähän haikein mielin. Kyläilyt on unohdettu ja pääsiäisen tärkeät tapahtumat, pääsiäisvaellukset, -messut, -konsertit ja -näytelmät jäävät kokematta. Myös huhtikuulle suunnitellut Mäntsälän senioriyhdistyksen kuukausitapaaminen ja teatterireissu on koronaepidemian vuoksi jouduttu peruuttamaan.

Aina voi kuitenkin koristella kotia narsisseilla ja muilla pääsiäiskoristeilla sekä valmistaa pääsiäisruokia ja herkutella. Netistä voi seurata Mäntsälän seurakunnan tai muiden järjestämiä tilaisuuksia. Televisiostakin tulee pääsiäisohjelmaa ja pääsiäisyön messun seuraamiseen on useampiakin vaihtoehtoja.

Pääsiäisen ilon löytäminen hiljaisen viikon / piinaviikon jälkeen on koronaepidemiankin aikana tavoiteltavaa ja mahdollista.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

T. Hannu Heikkilä