Uudenmaan piirin kesäjuhla 6.6.2019

Uudenmaan piirin kesäjuhlaa vietettiin tänä vuonna Hyvinkään Sveitsissä, juhlia isännöi Hyvinkään seniorit. Mäntsälästä mukana oli 31 henkilöä.

Tilaisuus alkoi valinnaisella ohjelmalla kiertoajelu tai luontopolku, suosituin oli kiertoajelu jossa mukana oli opas kertomassa Hyvinkään nähtävyyksistä esim. rautatieaseman ravintola on perustettu Hyvinkäälle ensimmäisenä Suomessa. 1862 valmistuneella rautatiellä on ollut suuri vaikutus koko Hyvinkään kehitykselle ja pienestä maalaiskylästä kehittyi ensin asemanseudulle yhdyskunta josta tuli kauppala 1926 ja vuonna 1960 siitä tuli kaupunki johon, maalaiskunta liittyi v. 1969. Hyvinkään Sveitsiä, jossa kesäjuhlaa vietettiin, kehuttiin matkailu-uutisissa jo v.1885. Hyvinkäällä työskennelleitä taiteilijoita oli mm. Helene Schjerfbeck, Tyko Sallinen ja Yrjö Saarinen ja viimeksi mainitun näyttelyyn voi käydä tutustumassa tänä kesänä Hyvinkäällä.

Hyvinkään Sveitsissä oli muutama vuosi sitten mittava uudistus- ja rakennusprojekti jolloin sinne lisättiin virkistyskäyttöön sopivia tiloja ja esim. elokuvateatteri, jonka erikoisuutena voidaan mainita anniskeluoikeudet

Kiertoajelun jälkeen tutustuttiin itse Sveitsin matkailukeskukseen ja nautittiin maittava buffet-lounas jälkiruokineen (tiramisu+kahvi) hotellin ravintolassa.

Tervehd. ym. puheita piti Hyv.puh.joht. Timo Harju, kaup.joht. Jyrki Mattila, Paavo Peltosaari ja Anneli Taina

Etualalla oman yhdistyksen väkeä
Aulatiloissa kesäjuhlaosallistujia
Kuvaaja: Mirkku Koskenkanto (kaikki kuvat)