Joululounas Kortiston kulttuurinavetassa

Mäntsälän seniorit viettivät perinteistä joulujuhlaa Kortiston tilalla Mäntsälän Ohkolassa torstaina 16.12.2021. Mukana oli noin 70 jäsentä, myös uusia ja ensikertalaisia. Koronaturvallisuus oli tarkoin huomioitu, kaikilta osallistujilta vaadittiin mm. koronapassit.

Vuosi 2021 on Kansallisen senioriliitto ry:n 50-vuotisjuhlavuosi. Senioriliitto on myöntänyt juhlavuoden kunniaksi jäsenellemme Marketta Heleniukselle liiton 50-vuotisjuhlamitalin hänen ansioidensa perusteella. Marketta on toiminut mm. liittovaltuuston puheenjohtajana, Uudenmaan piirin varapuheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä. Mitalin luovuttivat yhdistyksemme pj Hannu Heikkilä ja vpj Matti Virpiaro.

Pitkäaikaiselle sihteerillemme Ritva Frimanille ja isännällemme Antero Päivärinnalle luovutettiin yhdistyksen toimesta haetut liiton 50-vuotisjuhlamitalit.

Puheenjohtaja Hannu Heikkilälle luovutettiin Uudenmaan kansallisen senioripiirin myöntämä hopeinen ansiomerkki.

Pronssisen ansiomerkin saajista oli paikalla  Eeva ja Mauri Isokääntä, Ritva Kaipiainen, Aija Kiiski ja Hemmo Siljander.

Mäntsälän seniorit osallistuivat tänä vuonna 25 henkilön joukkueella HSL:n ja Traficomin organisoimaan valtakunnalliseen kävelykilometrikisaan. Joukkue sijoittui 72 joukkueen suursarjassa sijalle 5.  Kisaan osallistuneet  jäsenemme saivat joululounaalla suorituksestaan henkilökohtaisen diplomin..

Kävelykisassa kapteeninamme ja sparraajanamme toiminut Mauri Isokääntä esitti joukkueen suorituksen kunniaksi huuliharpputehostein ja uusin sanoituksin (sanat Mirkku Koskenkanto) Anssi Kelan kappaleen Mun täytyy kävellä näin. Mauri sai raikuvat suosionosoitukset huumorilla höystetystä esityksestään.

Joulun tunnelmaan meidät viritti jäsenemme Arvo Räsänen laulaessaan kitaransa säestyksellä kaksi kaunista ja nostalgista joululaulua.

Parhaat kiitokset yhdistyksemme hallitukselle, toimihenkilöille ja kerhojen vetäjille kuluneesta vuodesta ja onnistuneesta, lämminhenkisestä joulujuhlasta!