Kuukausitapaamiset vuonna 2021

Kuukausitapaamiset järjestämme Kulttuurimeijerillä joka kuukauden 3. torstai alkaen kello 13.00 ellei erikseen toisin ilmoiteta. Kahvituksia ei toistaiseksi ole tarjolla korona-epidemian vuoksi.

Kuukausitapaamisiin tulee ilmoittautua ensisijaisesti kotisivujemme Tapahtumat-sivulla olevaan tapahtumakalenteriin tai sihteerille Ritva Friman, 050 381 9201, ritva.friman@msoynet.com

to 16.9.2021 klo 13.00 Kulttuurimeijeri
Yhdistyksen kevätkokous
Kunnanjohtaja Esko Kairesalo ; Miten Mäntsälällä nyt menee ja millaista on ollut aika kunnanjohtajana

to 21.10.2021 klo 13.00 Kulttuurimeijeri

to 18.11.2021 klo 13.00 Kulttuurimeijeri
Yhdistyksen syyskokous

to 16.12.2021 klo 13.00
Kuukausikokous ja joululounas, paikka avoin

Toteutuneet kuukausitapaamiset 2021

20.5.2021 klo 13.00 Saaren kartanon puutarhalla

Kuukausitapaamisen aiheena oli "Puutarhan kevät, yrtit ja kodin sisäkasvit " ja niistä meille kertoi Saaren kartanon vastaava puutarhuri Risto Kononen yhdessä avustajiensa kanssa.

Pitkä tauko kuukausitapaamisissa ja erittäin ajankohtainen vierailukohde saivat senioriyhdistyksemme jäsenet lähtemään liikkeelle lähes 50 henkilön voimin.  Pääosin ulkotapahtumana toteutettu vierailu onnistui koronaturvallisesti ja erinomaisesti, kun joukko jaettiin kahteen ryhmään. Sadekin pysytteli loitolla, vaikka uhkaavia pilviä kierteli yllämme.

Tutustuimme mm. kasvihuoneisiin, joissa kasvatettiin kesäkukkia, vihanneksia, yrttejä ja monenlaisia taimia perennoista hedelmäpuihin ja marjapensaisiin. Meillä oli myös mahdollisuus ostaa näitä laadukkaita ja ammattitaidolla kasvatettuja puutarhatuotteita. Monella olikin yrttikassi, amppeli tai kaksi kannettavanaan autoon.

Tapahtuman päätti iltapäiväkahvit puutarhaoppilaitoksen ravintola Lusikkalinnassa.