Muut tapahtumat

Meneillään olevia tapahtumia

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Kävelykilometrikisa käynnissä, joukkueemme on mukana

Kävelykilometrikisa on osa Tahko Pihkala -seuran ja Suomen Ladun Kävelykipinä -kampanjaa, joka haastaa kaikki suomalaiset kävelemään.
Kisa on leikkimielinen kilpailu, jossa osallistujat kirjaavat kävelemiään kilometrejä ja kartuttavat omaa ja oman joukkueensa kilometrisaldoa.

Mäntsälän seniorien joukkue on mukana Kävelykilometrikisa 2022:ssa.

Kisan ideana on rohkaista myös meitä senioreita säännölliseen liikuntaan jokaisen oman kunnon, terveydentilan ja iän mahdollisesti mukanaan tuomien rajoitteiden puitteissa.
Avainsana on aina liikunnan säännöllisyys, ei kilometrimäärä.
Kisan ajankohta on 1.5.-30.9.2022.

Ohjeita osallistujalle

• Mäntsälän seniorit-joukkueen kapteeni on Mauri Isokääntä
  • Kirjauksia kävelyistä voi tehdä Kävelykilometrikisa-sovellukseen koko kisajakson aikana, mutta viimeistään jakson päättyessä. Kirjaukset voi tehdä myös vaikkapa kalenteriin tai vihkoon ja syöttää sovellukseen myöhemmin.
    Kapteeni neuvoo tarvittaessa Kävelykilometrikisa-sovelluksen käytössä
  • Tarvittaessa kapteeni Mauri voi hoitaa osallistujan rekisteröinnin ja kilometrien kirjaamisen
  • Säännöllisesti kuukauden aikana kisaan osallistuneiden joukkueen jäsenten kesken arvotaan kuukausittain pieni kannustuspalkinto

Ohjeita  Kävelykilometrikisaan liittymiselle

• Jokaisen osallistujan on rekisteröidyttävä Kävelykilometrikisa-sivustolle osoitteessa https://kavelykilometrikisa.fi
  • REKISTERÖIDY-osiossa kysytään osallistujan nimi, sähköpostiosoite ja kotikunta. Osallistuja luo itselleen kirjautumistunnukset (käyttäjätunnus ja salasana)  ja käyttää niitä jatkossa kirjautuessaan järjestelmään.
  • Rekisteröitymisen yhteydessä kysytään joukkueen osallistumiskoodia. Mäntsälän senioreiden koodi on ” Mäntsälä mielessäin 2022 ”.  Kirjaukset kohdistuvat Mäntsälän senioreiden joukkueelle vain siinä tapauksessa että osallistuja on käyttänyt oikeata koodia rekisteröityessään. Mikäli koodia ei anna vaan jättää kentän tyhjäksi niin systeemi olettaa osallistujan perustavan uuden joukkueen kisaan.
  • Jos olit mukana jo viime vuonna kisassa ja olet siiirtänyt tietosi Tahko Pihkalan rekisteriin niin sinun tarvitsee vain " Liittyä joukkueeseen " antamalla joukkuekoodi "Mäntsälä mielessäin 2022"

Lähdetäänpä taas joukolla kävelykilometrikisailemaan oman hyvinvoinnin ja Mäntsälän senioreiden kunnian vuoksi.

Jos on kysyttävää, niin ota rohkeasti yhteyttä.

Terveisin kapteeni Mauri
045 179 1118    mauri.isokaanta@elisanet.fi

Menneitä tapahtumia

Yleinen liikuntatapahtuma ja  Kävelykilometrikisa 2022 käyntiin 6.5.2022 Kirsikkapuistossa

Mäntsälän seniorit ja Mäntsälän kunnan liikuntapalvelut järjestivät yhteistyössä  yleisen liikuntatapahtuman Kirsikkapuistossa perjantaina 6.5.2022. Lämmin ja aurinkoinen kevätpäivän sää suosi järjestäjiä ja  sai houkuteltua paikalle noin 70 osallistujaa. Osallistujien ikähaitari oli todella laaja alkaen melkein 4-vuotiaasta Väinöstä päätyen lähes 90-vuotiaisiiin.

Senioreiden Kävelykilometrikisa-joukkueen kapteeni Mauri Isokääntä toivotti runsaslukuisen osallistujajoukon tervetulleeksi ja kertoi tapahtuman ohjelmasta sekä Kävelykilometrikisan ideasta. Kunnan liikuntapalveluiden edustajina paikalla olleet Johanna Nummela ja Anna Gröndahl hoitivat lämmittelyjumpan ja ohjasivat kävelijöitä 2, 4 tai 6 kilometrin mittaisille matkoille. Reittien varsilla oli pientä aivojumppaa vaativia tehtäviä.

Kirsikkapuistossa oli mahdollista tutustua miekkailun saloihin lajin moninkertaisen maailmamestarin Tuulikki Somerojan opastuksella. Moni seniori ehtikin käydä Tuulikin opissa ja totesi lajin olevan tehokasta hikiliikuntaa.

Tapahtuman loppupuolella pääsi tutustumaan keilailuun keilakerhomme vetäjän Matti Virpiaron opastuksella Kirsikkapuiston läheisyydessä sijaitsevalla keilahallilla.

Tapahtumassa käynnistyi myös Mäntsälän senioreiden joukkueen osallistuminen Kävelykilometrikisa 2022:een. Saatiinpa muutama jäsen lisää joukkueeseenkin ja varmistimme näin Suursarjaan ( vähintään 25 henkilöä joukkueessa ) kuulumisen.

Paikalle sattui sopivasti myös hieman nuorempaa lenkkiporukkaa, kun joukko Mäntsälän lukiolaisia liikuntatunnillaan pysähtyi venyttelemään puistossa. Annoimme tietenkin heille vinkkiä tulla mukaan liikunnalliseen senioritoimintaamme hieman myöhemmin, ehkäpä noin 50 vuoden kuluttua.

Sirkan ja Anteron kahvi-leipä-grilli-tarjoilu toimi jälleen perinteisen mallikkaasti ja tarjoama teki kauppansa lenkkien jälkeen.

Tapahtuma oli kaikin puolin onnistunut ja osallistujat vaikuttivat tyytyväisiltä. Vastaava tapahtuma sovittiin järjestettäväksi taas toukokuussa 2023 ja silloinkin kunnan liikuntatoimen kanssa yhteistyössä.

Kiitokset kaikille osallistujille ja tapahtuman puuha-henkilöille !

Alla liikuntapalveluiden tuottama video tapahtumasta ja kuvakavalkadia eri henkilöiden kännykameroiden tuloksista.

Uusien jäsenten perehdyttämis- ja tutustumistilaisuus

Järjestimme 9.3.2022 perehdyttämis- ja tutustumispäivän uusille jäsenillemme pitkän koronapandemiatauon jälkeen Mäntsälän Keilahallin kahviossa.
Kahden vuoden aikana on Mäntsälän senioreihin liittynyt lähes 40 uutta jäsentä.
Jäsenmäärä on vakaasti pysynyt 215 paikkeilla.

Käsittelimme laajasti yhdistyksen toimintoja ja kävimme hyvää keskustelua.