Joululounas 14.12.2023

Vietimme iloista joulujuhlaa nauttimalla joululounasta, seuraamalla monipuolisia ohjelmanumeroita ja laulamalla yhdessä tuttuja joululauluja Kortiston tilan Kulttuurinavetassa Ohkolassa.

Mukana oli noin 80 yhdistyksen jäsentä.

Tilaisuuden alussa Ulla Jatila laulun ystävänä käynnisti spontaanisti yhteislaulun ” Maa on niin kaunis”. Yhteislaulu viritti osallistujat sopivasti jouluiseen tunnelmaan.

Glögin ja puheenjohtaja Hannu Heikkilän tervetuliaissanojen jälkeen oli vuorossa ansiomerkkien jakoon. Paikalla olivat pronssisen ansiomerkin saaneet Leila Eklund, Olle Contines, Riitta Apponen, Cuy Catani ja Päivi Aitkoski-Catani sekä hopeisen ansiomerkin saanut Leila Heikkilä.
Onnittelut sekä paikalla olleille että niille ansiomerkin saaneille, jotka eivät olleet mukana tilaisuudessa.

Hallitus huomioi lisäksi muutamia ansioituneita yhdistyksen jäseniä. Yhdistyksemme sihteerinä 17 vuotta toiminut Ritva Friman luovuttaa sihteerin tehtävät vuoden vaihteessa Riitta Apposelle.  Hallituksen jäsenenä 6 vuotta toiminut ja erilaisia digiasioita hoitanut Mauri Isokääntä jää pois hallituksesta  määrävuosien täytyttyä.  Yhdistyksemme jäsen Tuulikki Someroja on kuluneena vuonna jälleen menestynyt kansainvälisillä areenoilla miekkailulajeissa. Hän on voittanut vuonna 2023  EM-kultaa kahdesti sekä MM-hopeaa ja pronssia.

Seuriksen sekakuorossa on mukana kymmenkunta senioria ja paikalla olleet kuorolaiset esittivät kuoronjohtaja Eila Hartikaisen johdolla kolme jouluista laulua, joista uudempaa kantaa edusti ”Avaruus”-kappale.

Sen jälkeen olikin vuorossa maittava joululounas, jonka meille esitteli tilan emäntä Eija Hynninen. Pöydässä oli tarjolla perinteisiä jouluherkkuja ja kyllä ne sitten maistuivatkin.

Lounaan jälkeen laulettiin useammassa otteessa yhteislauluja ja niiden välillä oli pari elävää esitystä. Ensin Tuulikki Tilsalan ohjaamana valmisteltu joulukuvaelma ” Joulukirkkoon”, joka rakentui tutun joululaulun ” Kello löi jo viisi, lapset herätkää… ” varaan. Yllätysnumerona saimme vielä nähdä viiden ikinuoren cancan-tytön cabaret-esityksen ennen kahvittelua.

Kuvat ja niiden tekstiosat välittävät juhlan sisältöä ja tunnelmaa parhaiten.

Kiitokset kaikille onnistuneen tilaisuuden järjestäjille ja juhlan loistavana juontajana toimineelle Matti Virpiarolle.

Klikkaamalla alla olevia kuvia saat myös kuvatekstit näkyville !