Luontokerho

Luontokerho järjestää luontoretkiä eri kohteisiin. Luontoretkien ajankohdat ja aiheet ilmoitetaan tällä luontokerhon sivulla ja  Mäntsälän Uutisten seuratoimintapalstalla.

Vetäjä ja lisätiedot

Leena Laakkonen, 0400 493 376, leena.laakkonen48@gmail.com

Ideoita ja ehdotuksia luontoretki-kohteiksi voit jättää Leena Laakkoselle.

Vuoden  2021 toteutuneet retket

Retki Haukankierroksen kodalle Saarelle 24.11.2021

Luontokerho järjesti retken Saarella olevalle Haukankierroksen kodalle keskiviikkona 24.11.

Parikymmentä senioria oli lähtenyt liikkeelle pilvisenä loppusyksyn päivänä. Sateelta vältyimme jälleen onnekkaasti koko retken ajan.

Teimme eri mittaisia kävelyretkiä lähimaastossa sauvoilla tai ilman. Hemmo Siljander kiersi koko Haukankierroksenkin, vaikka paikoin myrskyn kaatamat puut olivat tukkineet tehokkaasti kulkureitin.

Ja mitä olisi retki ilman nuotiota, makkaraa, kahvia ja joulutorttuja ja hyvää juttuseuraa nuotion ääressä.

Kiitokset Leenalle luontokerhon vetäjänä taas kerran hyvistä järjestelyistä !

Retki Kotojärven laavulle 6.10.2021

Luontokerho ja sauvakävelykerho järjestivät 6.10.2021 retken Kotojärvelle, jonka laavu toimi retken tukikohtana.

Syksyisen kaunis sää suosi retkeämme, jolle osallistui 24 vetreätä senioriamme. Polku laavulle oli erinomaisessa kunnossa ja laavu ympäristöineen hyvin hoidettu. Kangasmaaston ja suon välillä mutkitteleva polkukin oli kuivin jaloin patikoitavassa kunnossa. Jotkut tekivät pidemmän patikoinnin kun toisille riitti pienempikin lenkki. Nuotiolla käristetty makkara ja kahvi maistuivat patikoinnin jälkeen iloisen porinan parissa. Tällaista kiireetöntä yhteistä tapaamista olikin jo kovasti odotettu.

Luontokerhon vetäjä Leena Laakkonen oli luonut upet puitteet onnistuneelle retkipäivälle. Kiitokset hänelle ja muille retkipäivän järjestelyissä mukana olleille. Toivottavasti voimme kokea pian uudelleen vastaavaa yhdessäolon iloa.