Luontokerho

Luontokerho järjestää luontoretkiä eri kohteisiin. Luontoretkien ajankohdat ja aiheet ilmoitetaan tällä luontokerhon sivulla ja kuukausitiedotteessa.

Vetäjät ja lisätiedot

Jouni Koskela,       050 412 0720, jounipoika.koskela@gmail.com
Leena Laakkonen, 040 049 3376, leena.laakkonen48@gmail.com

Ideoita ja ehdotuksia luontoretki-kohteiksi voit jättää kerhon vetäjille.

Tulevia retkiä 2024

pe 10.5.2024 Evon retkeilyalue, Lammi

Lähtö  linja-autoasemalta klo 9.30 ja  lounas Lammilla lounaskahvila Päivänsäteessä, josta jatkamme Evon retkeilyalueelle. Evolla on tarjolla eri pituisia reittejä  ja myös lyhyitä esteettömiä reittejä.  Iltapäiväkahvit nautitaan luonnon keskellä ja paluu on siten, että olemme viimeistään klo 16  takaisin Mäntsälässä.
Matkan hinta 30 € sisältää kuljetuksen, lounaan ja kahvit. Lisätietoja retkestä, ilmoittautumisesta ja maksamisesta täällä.

Toteutuneita retkiä 2023

27.9. 2023  Kotojärven laavulla

Leppoisaa yhdessäoloa, makkaranpaistoa, yhteislaulua ja patikointia laavun ympäristössä. Siinäpä tiivistettynä luontokerhon Kotojärven laavun ympäristössä järjestämän tapaamisen "ohjelma".

Kuvat kertovat tapaamisesta enemmän kuin sanat. Säiden haltijat olivat taas kerran meille suosiollisia, kesäisen lämmin ja kuiva syyskuun loppupuolen säätila. Vesisadekin alkoi vasta pari tuntia sen jälkeen kun retkeläiset olivat poistuneet paikalta.

Kiitokset Leenalle ja Jounille hyvin sujuneista järjestelyistä.

Retki 20.9. 2023 Liesjärven kansallispuistoon ja Korteniemen perinnetilalle

Luontokerhon retkelle osallistui 40 senioria.

Retki ke 24.5.2023 Porvoon Emäsalon Varlaxuddenin ulkoilualueelle