KILTAn uudistus ja SenioriAppin käyttöönotto

KILTA-ohjelmisto on uudistunut ja uusi SenioriAppi-sovellus on otettu käyttöön

Senioriliiitto päivitti Kilta-ohjelmiston 17.9.2024 ja otti samassa yhteydessä käyttöön uuden SenioriAppi-sovelluksen 19.9.2024.  Entinen jäsenkorttiapplikaatio poistui käytöstä 13.9.2024.

Mitä SenioriAppi tarjoaa yhdistyksen jäsenille

Uudessa SenioriAppissa ovat muun muassa seuraavat ominaisuudet:

·        Sama selainpohjainen sovellus tietokoneella, tabletilla ja puhelimella

·        Helppo ilmoittautuminen tapahtumiin (omat tiedot tulee automaattisesti
         näkyville )
·        SenioriAppissa näkyy erikseen tulevat ja menneet tapahtumat

·        Jäsen näkee jäsenrekisterissä olevat omat tietonsa ja voi muokata niitä

·        SenioriAppissa julkaistaan kuvia, videoita ja ilmoituksia

Uuteen Kiltaan ja uuteen SenioriAppiin tulee käyttäjien kirjautua ensimmäisellä kerralla uusina käyttäjinä ja luoda uusi salasana.

Sekä uuden KILTAn että SenioriAppin käyttö edellyttää, että laitteelle on päivitetty selain-ohjelmiston uusin versio.

Senioriliitto julkaisee  KILTAn ja SenioriAppin käyttöönoton ja käytön ohjeita.
SenioriAppin käyttöönoton ohjeistusta löytyy liiton sivuilta osoitteesta  :

Järjestämme Mäntsälän senioreille opastusta uusien versioiden käyttöönotosta ja käytöstä lokakuun aikana ja myöhemminkin syksyllä. Niistä informoidaan erikseen kotisivuilla ja sähköpostilla.

Käyttöönoton tukena on yhdistyksemme omat digikerhon vetäjät Mauri Isokääntä, Tuulikki Someroja, Leila Heikkilä ja Leila Sorkio. Maurin yhteystiedot mauri.isokaanta@elisanet.fi ja 045 179 1118.

SenioriAppin käyttöönoton vaiheet

·        Päivitä selaimesi tuoreimpaan versioon Senioriliiton sivuilta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Edge, Chrome, Safari ja Firefox ( edistyneille käyttäjille ) ;

·        Kirjautuminen ensimmäistä kertaa SenioriAppiin

Kirjaudu ensimmäistä kertaa SenioriAppiin Senioriliiton sivuilta löytyvän ohjeen mukaisesti :

Ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä tarvitset joko oman jäsennumerosi tai jäsenrekisteriin merkatun sähköpostiosoitteesi. Jäsennumeron voit löytää esimerkiksi Patina-lehden takaa osoitetiedoistasi tai senioriliiton lähettämästä jäsensähköpostista.
Jos et muista jäsentietoihisi tallennettua s-postiosoitetta, ole yhteydessä jäsenrekisterivastaavaan eli Mauri Isokääntään; 045 179 1118 / mauri.isokaanta@elisanet.fi

Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa niin tilaat uuden salasanan siihen sähköpostiisi, joka on tallennettu jäsentietoihisi. Salasanan tilaaminen onnistuu VAIN sähköpostilla. Jäsenrekisterivastaava Mauri Isokääntä antaa sinulle uuden salasanan, jos jäsentiedoissasi ei ole sähköpostia.

·        Ota  SenioriApp käyttöön laitteillesi ( tietokone, tabletti, kännykkä ) Senioriliiton sivuilta löytyvien laite/selain-kohtaisten ohjeiden mukaisesti:  https://www.senioriliitto.fi/jasenille/senioriappi/

Mäntsälän senioreiden tapahtumakalenterissa on  päivämäärällä 1.11.2024 Harjoittelutapahtuma, jonka avulla voi turvallisesti ja vapaasti opiskella ja harjoitella uuden SenioriAppin kautta ilmoittautumista tapahtumiin.

Jos SenioriApin käyttöönotossa on ongelmia Senioriliiton ohjeita noudattamalla niin tule mukaan omiin opastustilaisuuksiimme. Käyttöönotto ei kaikissa tilanteissa ja kaikilla laitteilla välttämättä onnistu suoraan ohjeiden mukaisilla menettelyillä. Tällöin tukihenkilömme etsivät toimivan tavan saada SenioriAppi käyttöön.